top of page

אברום בורג נואם בכנס השלום בנגב

  • orhanoch4
  • 21 באוק׳ 2024
  • זמן קריאה 1 דקות



1. המבחן האנושי של חברה הוא ביחס שלה למיעוט, למוחלש, לאחר ולרחוק. לכן ברהט אנחנו מקימים את קואליצית השיוויון לכל. אנחנו מאמינים שיש אפשרות לחיים אחרים. חיים של חירות, בטחון ותקווה לכל בני ובנות המרחב שבין הנהר לים. חיים של כבוד הדדי, קבלת האחר תוך שמירת הזהות, השייכות והמסורת.

2. מלחמה היא כשלון והשנאה היא מחלה. לרוע אין גבולות. וגם לטוב ולגבורה אין תעודת זהות. וגיבורי רהט יחד עם קרבנות הקהילה הבדואית הם ההוכחה

3. בית הרוס, הוא ילד עצוב וקבר של עוד תקווה שמתה. פוליטיקה של תיקון – חיונית. והיא תיתכן רק עם שיוויון אנושי ואזרחי אמיתי שבו כל בני האדם שווים באמת.

4. כל אחד מאיתנו – יחידים או קהילות – לא חזק מספיק. ביחד אנחנו קהילה של עוצמה. זה אנחנו של השלום נגד ההם של המלחמה. זה אנחנו של מדינה השייכת לכל אזרחיה נגד דמוקרטיה של גזענים המקדמת עליונות יהודית ארורה.

5. זאת קריאה לסוף הפחד. לאמירת האמת כמו שהיא: ישראל מונהגת בידי ממשלה מרושעת המקדמת מדיניות רעה. אנחנו הקואליציה נגד היאוש שלהם: נחליף אותם עם חיים משותפים של כבוד בין שונים, עם יחד של מתינות במקום ההקצנה, ההסתה ותעשיות הרצח והשכול.

6. והחלופה שלנו פשוטה: שלום, שיוויון, ואחווה. גם כשקשה. בייחוד כשקשה. כי היום צריכים אותנו יותר מתמיד. ומכאן מרהט, מנגב של שלום אנחנו עונים: אנחנו כאן. ולא נעצור עד שנגיע לישראל האחרת ולממשלת ירושלים שלנו.

 
 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
הצהרה נגד המלחמה

מפלגת כל אזרחיה קובעת באופן ברור: המלחמה הזו אינה מביאה ביטחון — אלא מעמיקה פחד, קיצוניות והרס. אין פתרון צבאי לסכסוכים עם איראן, לבנון והעם הפלסטיני. המשך המלחמה יגרור כישלון מדיני שיעלה בחיי אדם ובפ

 
 
מ “ברית דמים“ לשוויון וצדק

לפני הכול חשוב לי להבהיר דבר אחד: אינני כותב את הדברים מתוך רצון לבקר לשם ביקורת, ואינני יוצא כאן למחאה. אינני מחפש עימות ואינני מבקש להאשים איש. מטרת הדברים פשוטה וברורה, קריאה לצדק, לשוויון, לאחווה

 
 
bottom of page